FAQs

Q?

Hvor lang tid tar transporten?

A.

Det kommer an på hvor i landet man bor, og hvordan rutene til transportørene er lagt opp.
På sentrale steder er det utleveringer stort sett daglig, men noen steder er det utlevering av varer kun en dag i uken.

Q?

Blir varene levert på døra?

A.

Ja, i all hovedsak. Varer til forretningsadresser leveres i normale åpningstider. Ved levering til private adresser vil det kunne bli sendt en melding på sms eller post fra transportør hvor man blir bedt om å kontakte dem for å avtale utleveringstidspunkt.

Q?

Hva koster porto/transport?

A.

Det er vanskelig å si noe generelt om dette da det kommer an på vekt, volum og utleveringssted. Dvs. at varene må pakkes klare før vi kan beregne frakt. Glass sendes uten unntak med bil, mens andre produkter vurderes, og sendes i posten om det er mest hensiktsmessig. Ved leveranser til private adresser kan det påløpe et privatleveringsgebyr som er en liten andel av total fraktkostnad.

Q?

Sender dere over hele landet?

A.

Ja, vi leverer både i Norge og utlandet.

Q?

Kan jeg hente varene selv hos dere?

A.

Ja, det er fullt mulig – enten privat eller med egen transportavtale. Dette gir du beskjed om ved bestilling.

Q?

Leverer dere andre produkter enn de jeg finner i katalogen deres?

A.

Vi har et stort kontaktnett av ulike leverandører, og tilstreber å kunne levere det kundene våre ønsker seg. Imidlertid er det slik at de ulike produsentene/leverandørene har egne minimumskjøp, og det blir også det minimumskjøpet som gjelder ut fra oss.

Q?

Jeg tenkte å kjøpe et mindre antall glass/flasker. Må jeg kjøpe hele esker med lokk/kapsler/korker?

A.

Nei, du kan kjøpe det antall lokk/kapsler/korker du trenger, men prisen er noe høyere per stk ved kjøp av færre enn hel eske.

Q?

Hvor lang leveringstid har dere?

A.

I all hovedsak sendes varer fra oss innen 2 dager etter bestilling, men vi tar gjerne imot ordre der ønsket levering er lengre frem i tid. I spesielt travle perioder kan leveringstiden øke noe. Transporttidene følger våre transportørers faste fremføringsplaner, og kan være alt fra 1 dag til en uke.

Q?

Hvordan bestiller jeg?

A.

Vi ønsker fortrinnsvis skriftlige bestillinger på e-post info@nordicpack.no eller faks 69 91 00 01. Alternativt kan bestillinger ringes inn til 69 91 00 00. Før første bestilling må kunderegistreringsskjema fylles ut og sendes til oss.

Q?

Hvor finner jeg prislisten deres?

A.

For å få tilgang til våre priser så kan du sende en e-post til info@nordicpack.no så blir priser tilsendt på e-post.

Q?

Må jeg kjøpe hele paller, eller selger dere mindre forpakninger?

A.

Det varierer litt. De fleste av våre lagerførte produkter selges i mindre forpakninger, og i enkelte tilfeller også enkeltvis. Vi har imidlertid et krav om minstekjøp på totalt kr 1500,- netto per bestilling.

Q?

Hvordan betaler jeg?

A.

Vi sender normalt faktura. Alle nye kunder kredittsjekkes, og såfremt alt er ok vil faktura med 10 dagers betalingsfrist utstedes. Denne sendes på e-post eller i posten alt etter hva du har bedt om. I de tilfeller kreditt ikke innvilges vil vi sende faktura som må betales før varene sendes, alternativt betales varene kontant ved henting.

Q?

Kan jeg handle hos dere som privatperson?

A.

Ja, du kan handle her så lenge kravet om minstekjøp på kr 1500,- netto overholdes.